miércoles, 18 de noviembre de 2009

Delta del Llobregat




Avui a la tarda hem fet la meva mare i jo una escapadeta ràpida al Delta del Llobregat, més concretament a Cal Tet. Ben dinats ens hem plantat allà on a l'entrada un dels treballadors de la recepció(una noia pajarera molt maca que m'he asebentat que es deia Anna) ens ha informat que estaven fent treballs de desbroç al Sabogal, i ens ha recomanat que anésim directament a Cal Tet. De camí entre el canyisar dels calaixos de depuració es sentien forces Teixidors, Mosquiters, Caderneres, Blauets, Rasclons, Polles Blaves, Repicatalons..ademés de moltes Fotjes i Ànecs grisets. A l'aguait de Cal Tet la cosa paradeta: a destacar un Morell de Plomall, un Cabusso collnegre, 4 becadells, 1 Gamba Verda, 4 Xivites, 1 Grasset de Muntanya.. Anant ja cap a la Platja de Ca l'Arana un grupet de 55 Gavines Capnegres m'han pasat per sobre, després m'he les he trobat a la platja. Arribo a la torra de guaita i mira! Dos ànecs al mar! Dos Becs de Serra!! I si senyor! Molt al meu pesar s'han amagat i he seguits buscant bitxos. A les llacunes inundables alguns Ànecs Xiuladors, 1 Ànec cuallarg.. Aprop d'on havia vist els Becs de Serra varis Gavots anaven i venien, n'he comptat com a mínim 5. Més tard ha vingut l'Anna(la recepcionista) la qual ha flipat amb els Becs de Serra(i no es per a menys!) que ja havia retrobat. Al mar força moviment de Baldrigues(molt segurament mediterrànies: època faborable, fosquetes d'adalt, molt contrast entre el "revers i el anvers" del bitxo, blanquetes dessota...), 1 Mascarell i una vintena de Xatracs Bec-llargs; algun fins i tot ha entrat al riu on mentres pescaven emitien un soroll realment curiós.

Quan ja marxava m'he trobat amb en Ferran Lopez, que molt amablement m'ha convidat a anar amb ell al Sabogal a veure si hi havia algo. Allà només 1 Cabussó Emplomallat, la desbroça havia foragitat a les aus completament(però també s'ha de fer!).


Ademés forces Colias Crocea, Pieris spp. i dues Papallones tigre. També uns quants exemplars de Bolets de Tinta(Coprinus comatus).

Hem acabat la tarda parlan del Ceryle Alcyon de Múrcia mentres tornavem cap a l'entrada. Fins una altra jornada de dimecres tarda al Delta del Llobregat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario