miércoles, 3 de noviembre de 2010

Punta del Tordera

Jo que em considero una especie de patcher de la punta del tordera, i es que tinc una atracció especial per aquell lloc, i quan trec un bitxo una mica interesant per a mi em reporta una satisfacció enorme. Ara feia mesos que no hi anava i ahir(2-11) hi vaig pasar un parell d'horetes mirant al mar, ja que al riu no hi havia masa cosa, tret d'unes poques Gavines capnegres Larus melanocephalus.

La mar ja estaba una mica més animadeta. Varis pesquers tiraven descarts, i apropaven a la meva posició desenes de Baldrigues Puffinus, la qual cosa permitia amb relativa facilitat separar els dos taxons d'aparició en aquesta època a Catalunya, balears(mauretanicus) i mediterrànies(yelkouan). Ademés van ser observats dos exemplars de Baldriga mediterrània, els quals no tenien gens o molt poc negre a les axil·les ademés de una coloració blanca general a la zona de les potes per sota de la cua. Aixó denota la grandísima variabilitat que té el taxó, així doncs aquells dos exemplars es podrien haver donat com Baldriga pufí Puffinus puffinus si només s'haguesin tingut en compte l'aspecte del color a les parts inferiors. Baldrigues apart també rondaven uns quants Mascarells Sula bassana de diverses edats, i també va destacar la observació de 3 Gavots Alca Torda en pas al nord, un d'ells molt aprop, que és la primera cita post-nupcial per a l'espècie a la Punta al 2010.

Fora dels ocells destacà la observació de dos Dofins mulars Tursiops Truncatus de grans dimensions molt aprop de costa, saltan i fent "splash" visibles a gran distancia.

Per seguir l'actualitat del Tordera us recomano el blog La natura a la baixa Tordera del company Javier Romera.

No hay comentarios:

Publicar un comentario